به سایت دنیای سئو و بهینه سازیسایت با بهترین روش خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

عنوان : جعبه جادویی یا تلوزیون چیست و نکاتی برای خرید نمایشگر و یا تلوزیون برای خانه و انتخاب بهترین جنس موجود در بازار
تلویزیون را می توان یک ابزار مخابراتی برای ارسال و دریافت عکسهای متحرک و صدا از یک فاصله دور معرفی کرد و در این سالها با پیشرفت تکنولژی بسیار مدرن و از نظر سیستم تصویر سازی بسیار پیچیده شده است و با وجود تلویزیونهای وارداتی بدون گارانتی و اتمام گارانتی برخی از تلویزیون ها و بروز مشکلاتی که در اثر مستهلک شدن قطعات بوجود می آید و باعث نیاز روز افزون به تکنسینهای متخصص در زمینه تعمیر تلویزیونهای led,lcd , 3D شده است. که ابن متخصصین جهت تعمیر انواع تلویزیون ها به دوره های حرفه ای آموزش تعمیرات LED و LCD نیاز دارند.

توضیحاتی که در ارتباط با تلویزیون های آنالوگ,تلوزیون های LEDیا LCD,مانیتورهایLED,LCDیا دستگاه هایکپیو پرینتر و ... برای شما قرار دادیم تنها توضیحاتی کوچک برای آشنایی شما با این موضوعات و

بهتر قرارگرفتن در این مسیر می باشد و این مطالب در برابر مطالبی که شما از لحاظ تجربی و عملی در کارگاه های آموزشی تدریس میسود بسیار متفاوت است.به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم اگر علاقمند به

فراگیری این رشتعه ها هستید میتوانید در کلاسهای آموزش تعمیرات LED و یا آموزش تعمیرات فتوکپی ثبت نام کنید و به دنبال آموزش در این کلاسها به صورت تئوری

و عملی به یک متخصص در زمینه مورد علاقه خود تبدیل شوید.

تلویزیون ها مدرن و دیجیتال:

گیرنده های تلویزیونی امروزی همانند یک سیستم تصویر،مرور 100HZ و در نتیجه افزایش کیفیت ،نمایشگرهای غیر CRT،چشم الکترونیک ،اضافه شدن دستگاه های پخش دیسک فشرده VCD و DVD یا نوار VHS،نورسنج و امثال آن هستند.این امکانات در نتیجه استفاده از میکروکنترولر و مدارات دیجیتال فراهم شده است.در ادامه به بررسی سیر تکامل قطعات،مدارات اصلی و جانبی در تلویزیون پرداخته خواهد شد.
در دستگاه های جدید الکترونیکی از قطعات و مداراتی استفاده می شود که در نسل های قدیمی خبری از آنها نبود.اولین قطعه و مدار که اصلی ترین قسمت و در حقیقت مغز تلویزیون محسوب می شود ،میکرو کنترولر و آی سی های ریزپردازنده و حافظه است .اضافه شدن این قطعه باعث تکامل و اضافه شدن مدارات جانبی و کمکی زیادی به تلویزیون شده است.

میکرو کنترولر
میکروپروسسور که به اختصار (up) نمامیده می شود،یک مدار پردازشگر الکترونیکی و همانند یک کامپیوتر کوچیک است.این مدار الکترونیکی از هزاران ترانزیستور مینیاتوری که در داخل یک محفظه ی کوچک به نام آی سی قرار گرفته اند،تشکیل شده است .با قرار دادن هزاران ترانزیستور و مدار در داخل یک محفظه ی کوچک امکان انجام عملیات فراروانی میسر می شود.میکروپروسسورها در کامپیوتر و ماشین های مختلف صنعتی و تجاری استفاده می شود.
تلویزیون از این امر مستثنی نبوده و به کمک میکروکنترولر و میکروپروسسور،حجم مدارات تلویزیون کاهش یافته و هزاران مدار جانبی به آن اضافه شده است .به عبارت دیگر با به کارگیری سیستم کامپیوتر در تلویزیون،پیشرفت زیادی در دستگاه های تلویزیون صورت گرفته است.در اینجا فقط با سخت افزار و قطعات الکترونیکی سروکار نداریم و برنامه از پیش تعیین شده (یا به عبارت دیگر نرم افزار) عملیات زیادی را کنترل و هدایت می کند.این برنامه در حافظه ذخیره می شود. یک حافظه فقط خواندی که اطلاعات مورد نظر کارخانه سازنده در داخل آن قرار می گیرد و استفاده کننده نمی تواند دخل و تصرفی در آن داشته باشد و دوم حافظه خواندن نوشتنی که استفاده کننده اطلاعات مورد نظر و دلخواه خود را در آن ذخیره کرده و از آن استفاده می کند.
علاوه بر اجزای سخت افزاری و برنامه ی تعیین شده به کمک ولتاژ و پالس های فرمان می توان عملیات مورد نظر را از میکروکنترولر در خواست و انجام داد.هر میکروکنترولر از قسمت های متفاوتی تشکیل شده است.این قسمت ها تشکیل یک کامپیوتر کوچک را داده اند.به کمک این کامپیوتر کوچک کارهای مختلفی از قبیل :کانال یابی اتوماتیک ،نمایش انجام عملیات بر روی صفحه ،منو،نمایش هم زمان دو یا چند تصویر ، مدارات ساعت ،تایمر،تله تکس و سایر عملیات مورد نظر صورت می گیرد.حافظه در کنار میکروکنترولر برای ذخیره اطلاعات رنگ ،صدا ،کانال و امثال آن به کار می رود . میکرو کنترولر از طریق خطوط ارتباطی موسوم با باس با طبقات مختلف ارتباط برقرار می کند.این ارتباط با ارسال و دریافت ولتاژ و سیگنال صورت می گیرد.

بلوک دیاگرام یک تلویزیون ال سی دی
تلویزیون LCD یک گیرنده دیجیتال و بیشتر به صورت HDTV است .بنابراین ورودی و خروجی های مختلفی از نوع دیجیتال و آنالوگ را داراست.
هر تلویزیون دیجیتال مشابه یک سیستم کامپیوتر است. بنابراین به کمک میکروکنترلر قسمت های مختلف آن کنترل می شود. از دو پردازشگر صدا و تصویر برای جداسازی و آشکار کردن سیگنال های صدا و تصویر استفاده می شود. این دو پردازشگر توسط میکرو کنترلر ، کنترل می شود.پرادزشگر تصویر مشابه کارت گرافیکی کامپیوتر است. در کنار پردازشگر تصویر از یک میکروکنترلر فرعی یا کمکی نیز استفاده می شود.بر اساس نوع پردازشگر به کار رفته کیفیت تصویر متفاوت خواهد بود.پردازشگر های VGA،SVGA،QVGA و ... از جمله پردازشگرهای مورد استفاده هستند .در کنار پردازشگر تصویر و میکروکنترلر از حافظه های مختلف استفاده می شود. سرعت و ظرفیت پردازشگر و حافظه تعیین کننده سرعت و کیفیت نمایش تصویر خواهد بود.
تلویزیون های LCD ،پلاسما و LED امروزی باید قادر به دریافت سیگنال های دیجیتال و آنالوگ باشند.بنابراین ،در آنها ،به هر دو تیونر آنالوگ و دیجیتال نیاز داریم ،اما قسمت پردازش و نمایش تصویر در آنها فقط به صورت دیجیتالی است.
به نظر می رسد کیفیت تصویر آنالوگ در گیرنده های امروزی چندان مناسب نیست در حالی که به کمک رسیور می توان تصاویر تلویزیونی با کیفیت مناسب را مشاهده کرد.
از نظر نوع آنتن و کابل اتصال آنتن به تلویزیون،تفاوتی بین تلویزیون های قدیمی با نسل جدید و جود ندارد و آن تجهیزات در اینجا استفاده می شوند.اما در این تلویزیون ها امکان اتصال مستقیم تلویزیون به شبکه ی تلویزیون کابلی و همچنین در برخی از مدل ها امکان اتصال به شبکه ی فیبر نوردی نیز وجود ندارد.

Full HD 3D Ultra HD

با به وجود آمدن امکان تجربه تصاوير سه بعدي به صورت پسيو در وضوح Full HD، روح تازه‌اي به کالبد اين فناوري دميده شد. در حال حاضر، براي تماشاي فيلم‌هاي سه‌بعدي به تفکيک تصوير Full HD براي هر چشم به صورت مجزا نياز است. با Ultra HD‌، امکان بهره‌گيري از تصويري با وضوح Full HD براي هر دو چشم وجود خواهد داشت که به معناي جزئيات بيشتر و فراگيرتر بودن تصاوير فيلم‌ها و بازي‌هاي سه‌بعدي است.

مزاياي OLED

سياه‌هاي سياه‌تر، سفيد‌هاي سفيدتر؛ صفحات OLED از پيکسل هايي استفاده مي‌کنند که نور و رنگ خودشان را خود ايجاد مي‌کنند. بنابراين، هنگامي که نياز به بيشتر شدن عمق تصاوير و رنگ‌هاي مشکي تيره احساس مي‌شود، پيکسل‌ها به سادگي خاموش شده و سياه مي‌شوند. با توجه به عدم وجود هيچ نوع نور پس زمينه، OLEDها حتي مي‌توانند رنگ‌هاي مشکي تيره‌تري را نسبت به پلاسماها توليد کنند که عملکردي حيرت‌انگيز محسوب مي‌شود. اين امکان در کنار توانايي توليد بهتر رنگ‌هاي سفيد، سبب مي‌شود تا OLEDها بالاترين نرخ کنتراستي را که تا به حال شاهد آن بوده ايم، ارائه کنند.

تنضیمات کارخانه (پیش فرض) مانیتور LCD

اکثر مانیتورها و تلویزیون های LCD قسمتی به عنوان سرویس و تنضیمات پیش فرض دارند.به طور کل سرویس های پیش فرض به این معنی است که وقتی کارخانه مانیتور و تلویزیون LCD را طراحی می کند برای کنترل ان دو روش در نظر می گیرد .یک روش برای کابر که کلیه تنظیمات آن را بیرون (کلید های جلوی پنل مانیتور و تلویزیون) وبقیه تنظیمات را که به صورت داخلی یعنی از داخل دستگاه انجام می شود،به سازنده دستگاه یا تکنسین اختصاص می دهد.

تنظیمات داخلی مانیتور و تلویزیون ال سی دی

بعضی از مانیتورها و تلویزیون های ال سی دی تنضیمات داخلی زیادی دارند،در حالی که در بعضی دیگر فقط چند عمل عادی انجام می شود.
تنظیم تعادل RGB،جهت ،اندازه ،زبان ، اطلاعات بک لایت و پنل LCD و ... از جمله مواردی هستند که در این تنظیمات انجام می شوند.

بهترین روش وقتی تنظیمات داخلی کارخانه اشتباه انجام می شود

اگر تنظیم کارخانه را اشتباه انجام دادید ممکن است در حالت های صفحه نمایش ،دیگر تصویری نشان ندهد (به دلیل از دست رفتن اطلاعات و ..) در این حالت باید مسولیت را به عهده تکنسین گذاشت و از عهده کاربر خارج است .زیرا تنظیمات داخلی به طور کل به هم ریخته یا از بین رفته است .بنابراین توصیه می کنیم اگر خواستید تنظیمی را اعمال کنید،ابتدا از تغییر آن اطمینان پیدا کنید ،سپس این کار را انجام دهید.

آشنایی با کپی و فتوکپی و تعمیرات فتوکپی

‏ دستگاه فتوکپی برای انجام عملیات تهیه فتوکپی به مواد مصرفی اولیه نیاز دارد که عبارتند از: -کاغذ سفید (خام)-تونر- دولوپر

اجزای اصلی دستگاه فتوکپی

به طور کلی یک دستگاه فتوکپی از اجزا و قسمتهای مختلف ساخته شده است که برای بررسی می توان آن را به سه قسمت اصلی تقسیم نمود .

*بدنه 

*اجزای مکانیکی 

*اجزای الکترونیکی

سرپوش اسناد 

‏برای انجام عملکرد صحیح و کارایی بهتر در هنگام اسکن سند (ارژینال)، از سرپوش (کاور) اسناد استفاده می شود. این سرپوش به صورت متحرک است. برای کپی برداری باید سرپوش را بالا برد. و سند را روی شیشه 

قرار داد. و سپس دوباره سرپوش را روی سند قرار دهیم.

مبز اسناد (table orginal) ‏

‏که به آن شیشه اسناد یا شیشه ارژینال نیز می گویند. برای اسکن سند و شروع کپی برداری باید سند روی شیشه اسناد قرار گیرد.

سینی خروجی کاغذ ( Paper exit Tray ‏)

‏اسناد پس از کپی برداری از این محل خارج و روی سینی خروجی کاغذ قرار می گیرند.

ضامن آزاد کننده کاست ( grip ‏)

‏برای بیرون کشیدن کاست کاغذ باید ضامن آزاد کننده کاست را گرفته و به بالا هل داده و به بیرون ‏بکشیم سپس می توانیم درون آن کاغذ قرار دهیم.

راهنمای تغذیه دستی ( Manual feed orginal guide ‏)

‏زمانی که می خو اهید کاغذ را به صورت تک برگ در محل تغذیه تک برگ قرار دهیم باید ابتدا صفحه متحرک یا راهنمای تغذیه را با اندازه سایزکاغذ تنظیم کنید.

سینی تغذیه دستی (Manual Feed Tray) 

نام دیگر آن Baypass یا تک برگی است . اگر بخواهیم به صورت تک برگ از دستگاه کپی بگیریم کاغذ سفید (خام ) را در این محل قرار می دهیم .

پانل اپراتوری (operation panel)

کنترل دستگاه و انجام کلیه قرامین و دستورات از این قسمت به دستگاه کپی اعمال می شود . در این پانل نشانگر ها ، کلید ها و کلید - نشانگر قرار دارند .

درپوش جلو (Front cover)

برای دسترسی به بعضی از قسمت های دستگاه ، سرویس و یا کاغذ گیر کرده و باید این درپوش را باز نمود باید دقت نمود که در حین فتوکپی گرفتن توسط دستگاه این درپوش باز نشود چون با باز کردن آن دستگاه

بلافاصله خاموش می شود و امکان دارد کاغذ داخل دستگاه گیر کند .

کلید خاموش و روشن (Power Switch)

کلید برق اصلی دستگاه است و دستگاه فتوکپی به وسیله آن خاموش و روشن می شود . پاور سوئیچ یک نوع کلید الاکلنگی (seesaw) با یک طرفه است که فقط دو حالت قطع و وصل دارد .

سینی کاغذ (Paper try)‌

به این قسمت کاست (Cassette نیز می گویند اگر بخواهیم بیشتر از یک برگ از دستگاه کپی بگیریم باید کاغذ سفید را در این مجل قرار دهیم . کاست محل ذخیره کاغذ جهت کپی برداری است .

نمای داخلی دستگاه

فتوکپی دارای اجزای مختلفی است که با آزاد کردن ضامن رها کننده در کپی های رومیزی قسمت بالایی آن از قسمت زیرین جدا شده و بین آن یک فاصله بوجود می اید که از آن برای دسترسی هر چه بهتر به

قسمتهای داخلی دستگاه می توان استفاده نمود .

اجزای مکانیکی :

اجزای مکانیکی در تشکیل کپی از یک سند عملکرد مستقیم دارند و هر چند در آنها قطعات مختلفی بکار رفته است ولی نوع عملکرد کاری آنها مکانیکی است . تمامی این قسمت ها ارتباط کاری نزدیکی با یکدیگر

دارند . و ما اکنون بنابر اولویت به بررسی کلی این قسمت ها می پردازیم .

اپتیک (optic) : اولین مرحله تشکیل تصویر در دستگاه فتوکپی است که محل آن در زیر صفحه شیشه ای بالای دستگاه قرار دارد .

یونیت شارژ (Charger unit) : عمل باردار کردن یا فعال کردن درام به عهده یونیت شارژ است و در بالای درام قرار دارد و با باز کردن درب جلو قابل مشاهده است .

درام (Drum) : لوله ای استوانه ای زرشکی رنگی می باشد که ابتدا تصویر کپی بر روی آن تشکیل می شود .

یونیت ترانسفر (Trancfer Charger ):

عمل انتقال تونر از سطح درام به کاغذ را انجام می دهد .

هیتر : نام دیگر آن فیوزینگ است . در این بخش تونر ها با فشار دو پرس که یکی در زیر قرار دارد و یکی در رو که با درجه حرارتی که در دستگاه های مختلف متفاوت است و حداقل 200 درجه می باشد پخته شده و به

خورد الیاف کاغذ می روند حال سوال اینکه چرا این تونر ها به پرس بالایی نمی چسبند ؟ چون که این پرس از جنس تفلون می باشد و همانطور که می دانید تفلون ماده است که نچسب است . هیتر آخرین مرحله

تشکیل تصویر است .

یونیت تغذیه کاغذ ( Peper feeding Unit)

یونیت تغذیه کاغذ از دو قسمت تشکیل می شود .

محل های تغذیه کاغذ : مجل تغذیه کاغذ در دو دستگاه فتوکپی از دو قسمت تک برگ (by Pass) و چندی برگی انجام می شود .

یونیت ترانسفر (Trancfer Charger ):

عمل انتقال تونر از سطح درام به کاغذ را انجام می دهد .

کاغذ کش ها :

انتقال کاغذ در دستگاه به عهده کاغذ کش هاس است . که شامل کاغذ کش ورودی کاغذ داخلی و کاغذ کش خروجی است .

یک قسمت دیگر که در تشکیل تصویر نقش دارد ولی به لحاظ ارتباطی که با اجزای دیگر دارد آن را نیز در همین قسمت توضیح می دهیم .

یونیت درایور (main drive unit)‌:

مجموعه چرخ دنده ها و تسمه هایی است که نیروی موتور الکتریکی اصلی دستگاه فتوکپی را به قسمت های دیگر می رساند .

یونیت ترانسفر (Trancfer Charger ):

عمل انتقال تونر از سطح درام به کاغذ را انجام می دهد.

 

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : سیسکو , میکروتیک , شبکه , دوربین مداربسته , فتوکپی , مایکروسافت ,
بازدید : 45
تاریخ : جمعه 06 آذر 1394 زمان : 21:21 | نویسنده : ایفانت | نظرات (0)

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش


درباره سایت

فعالیت این وبلاگ در زمینه های مهاجرت,دکوراسیون,عروس می باشد.این وبلاگ با انتشار مقالاتی در زمینه مهاجرت به استرالیا و کشورهای گوناگون و مطالبی در ارتباط با دکور آشپزخانه و یا منزل و حتی کابینت MDF در کنار شماست.همچنین مقالاتی در ارتباط با مراسم ازدواج,آرایشگاه عروس,آتلیه و غیره ارائه میشود.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 221
کل نظرات : 5
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 14
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 114
بازدید ماه : 502
بازدید سال : 4,675
بازدید کلی : 30,099

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

خبرنامه

براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

جستجو


کدهای اختصاصی